fredag 25. januar 2008

Småplukk

Har strikka disse små sokkene i angora garn. Det er så utrolig deilig og mjukt. Egentlig litt tjuvstart på fargealongen på Projo, februar skulle være hvit, så då måtte me sette i blå bånd siden januar er blå.....
Fantasiene min og virklighet er ikkje alltid like bra. Her såg eg for meg at hvis eg strikka ruter med tigerstriper inni så skulle det sjå ut som ein tiger i bur. Ikkje heilt vellykka, men lua passer bra på hodet til litlå, så da så!
Mange av dere andre der ute ha så fancy hode modell at eg måtte ut å leite etter min egen modell. Valget falt på Fartein Valen, spørs om han hadde syns det var greit?! Vel noe skal ein bruke nærområde til. Lua er strikket i dobbel alpakka fra Sandnes, etter mønster i hjemmet forrige uke.
Garnet til overnevnte lue er kjøpt her, Strikkedilla, Oslo City. Likte så godt Sheepest in town!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Her var det oppdatert med mye fint på strikkefronten. Perlemor skyene har vi ofte hatt her på Østlandet i det siste. Det er så nydelig, men som du selv sier. Det lar seg ikke avfotografere hvor vakket det virkelig er. Har selv forsøkt.

Anonym sa...

Her var det mye fint du har laget.Baby labbene var jo bare så nusselig.

Anonym sa...

Skjønner det jan bli litt navnesurr ja.
Babysokkene var søte.

malla-b sa...

Triveleg å stikke innom bloggen din. Kjempefine baby sokker du hadde laga . Kvar finn du mønsteret til desse?

Anonym sa...

Kjempe herlige babysokker, må spør som malla-b hvor fant du mønsteret på de. De var bare kanon herlige, ha ei kjempe flotte helg :)

Anonym sa...

Hehe, likte virkelig modellvalget ditt! Klart han må være stolt av den fine lua;-)

Anonym sa...

Så mye fint du har laget i år,
kreativ på mange områder du! :)
Så søte kyllingene er da! :)
Spent på å få se mer fra deg. :):)

Anonym sa...

Slenger meg på...de baby bootiene er såå søt..men når man ikke får tak i mønster er det kjipt... Vil du dele?