tirsdag 5. august 2008

Fartein Valen

Har i sommer vore "guide i Valen heimen. Er blitt veldig fasinert av denne mannen. Litt info om Fartein Valen finner du her: http://www.hf.uio.no/imv/forskning/forskningsprosjekter/norgesmusikk/musikkhistarkiv/valen.html Her står busten av Fartein Valen og ser mot Valenheimen
Her er Valenheimen, ett flott sveitserhus fra 1903, dette huset ble skilt ut i fra jorda som vi overtok i fjor. Fartein Valen var altså odelsgut på gården vår frem til 1915, nå er det litlå vår som er odelsjenta. Er litt rart.....
Her er noen bøker som eg bestilte forrige uke. Gleder meg til å lese dei. Musikken til Valen er speiell, men gir du den en sjanse så treffer den deg i hjertet.

2 kommentarer:

Ruth sa...

Jeg er på bloggrunde og kom innom din. Og her ble jeg sittende og se på pusekatt og andunge - lenge. Noe så nydelig.

Jeg kommer nok innom bloggen din flere gagner. Takk for titten.

Anonym sa...

GRATULERER MED DAGEN I DAG. ANKI. Håper du får en koselig dag med familien