fredag 16. november 2007

Endene

For 3 uker siden hentet eg 4 moskusender. Doffen, Hetti, Netti og Fletti. Det tok ikkje mange timene før ei av de var vekke, det var ikkje Doffen som daua, men Fletti. Trur det var ei ørn som tok henne. Trist, men sånn er det!

Er utrolig koslige og sosiale. I går var eg hjemom ein tur, gubben hadde sluppet ut endene men de stod utenfor huset sitt. Når de hørte stemmen min så kom de flyvende rett til meg, måtte omtrent dukke for ikkje å få de i hodet. Er kjempeglad i de! Små gakkene mine.

I kveld har de ikkje gått inn i huset sitt, så nå er eg veeeldig bekymra for om reven tar de i natt. Får ta meg ein tur ut å sjekke om eg ser de nå!

1 kommentar:

Frk.Badegakk sa...

Fantastiske dyr! Kunne tenkt meg noen sånne selv! Spørs om jeg ikke vurderer det nøye og alvorlig om vi flytter til barndomshjemmet mitt. Med 9 mål tomt har man plass til ender og hage og kjøkkenhage og jeg vet ikke hva!=D