mandag 6. juli 2009

Juli luene

Denne lua er strikka i Tynn alpakka som eg fekk av min hemmelige venn i juni. Mønsteret er her: http://www.knittingdaily.com/media/p/13961.aspx Ville ha en lit meg baggy lue enn det som var på mønsteret, noe som eg fekk. Godt fornøyd, men det er varmt å strikke i Alpakka når sola steiker. 43 gram gjekk med på pinne 3.5
Mønsteret på denne minnet meg om blåklokker, så da fant eg frem blå/lilla bris. Favoritt fargen her i heimen. Mønsteret finner du her: http://sockpixie.blogspot.com/2009/04/clochette-free-pattern.html Rett i over kant av 1 nøste gjekk med til denne, da ble den passelig til litlå. Karstein, her er pinne nr 3 brukt :-D

4 kommentarer:

mimouna sa...

Så fine juliluer! Holder fortsatt på med min Fountain Hat, ser ut som jeg får for lite garn desverre. Jaja....

Ha en fortsatt fin sommer!

Anne Elise sa...

Flotte luer!
Hvordan går det med deg og dine?
Ønsker dere fortsatt god sommer!

Elin sa...

Kjempe flotte luer :D

Muffin sa...

Du strikker så masse fint! Likte den blå med "stilk" i toppen best. Og så artig å bruke statuen som modell, haha det er vel en som vender seg i graven med alpakkalue på hue ;)) Han ser skikkelig deppa ut, enda så fint du har kledd ham!