fredag 18. september 2009

Fuglelivet

Når noen etterlyser fuglelivet i bloggen min så må eg endelig vise frem noe av sjarmtrolla mine. Paduanene er noen kule høner. Sjarmerende med den toppen på hue. De er veldig sosiale, flyr som regel opp på skulderen eller hodet vårt å setter seg. (Ikkje alltid like kjekt med sørpete hønsbein i håret) Så tamme er dei. Alle fuglene mine er veldig tamme, nesten for tamme!
Paduan som må vri litt på hodet for å få med seg det som skjer!

Dette er andrikken Andik. Han er pappa til alle årets andunger. Rolig type, ikke første mann i køen denne herremannen. Han er sjefen.


Ein av andungane som det kunne gått gale med. Andemor blei tatt av reven mens hun låg å rugde på egga sine. Heldigvis for rugemaskin, klarte å få ut 8 unger av dette kullet. Dei blei adoptert av ei anna and.



Desse søte små er siste andekullet i år. Var 12 stk som kom. 5 stk gjekk ein druknings/avkjølings tragedie i møte. Så eg og litlå fekk ein travel fredagskveld for noen uker siden. Varmeflasker, varmemopper og hårføner måtte frem for å berge småttingene. Så at me berga 7 av dei var ett under.




Ingen kommentarer: